l.p. |
ZADANIA |
FORMY REALIZACJI |
1. |
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, w celu określania przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów. |
- Współpraca z nauczycielami, wychowawcami, rodzicami, Poradnią Psychologiczno -Pedagogiczną
- Analiza opinii, orzeczeń
- Współorganizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wg rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2013. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno -pedagogicznej
|
2. |
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania uczniów. |
- Analiza opinii, orzeczeń,
- Współorganizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wg rozporządzenia MEN z dnia 30.04.2013. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno -pedagogicznej
- Współpraca z zespołami dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Analiza frekwencji i sytuacji wychowawczej szkoły, w szczególności uczniów sprawiających problemy w zachowaniu.
- Rozmowy wychowawcze w obecności rodziców, uczniów i nauczycieli.
- Uruchomienie procedur wobec uczniów niespełniających obowiązku szkolnego.
- Współpraca z Sądem Rodzinnym, OPS, PCPR Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną, Policją, placówkami opiekuńczymi, innymi organizacjami.
- Prowadzenie badań diagnostycznych.
|
3. |
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb. |
- Prowadzenie konsultacji i porad dla uczniów i rodziców
- Współpraca z wychowawcami i poradnią psychologiczno -pedagogiczną
- Zajęcia profilaktyczne, wychowawcze, integracyjne. Zajęcia dla uczniów zdolnych i dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : koła zainteresowań i przedmiotowe , zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze , korekcyjno – kompensacyjne , logopedyczne , gimnastyka korekcyjna , zajęcia rekreacyjno - sportowe
|
4. |
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży. |
- Organizacja warsztatów, spektakli teatralnych, udział w projektach edukacyjnych.
- Lekcje profilaktyczne.
- Współpraca z nauczycielami w organizacji zajęć z zakresu profilaktyki uzależnień i profilaktyki zdrowotnej.
- Koordynacja programów profilaktycznych i projektów (wg harmonogramu pracy pedagogów).
- Współpraca z SU. ,Komisją ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Policją, OPS, Kuratorami zawodowymi i społecznymi ,
|
5.
|
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych. |
- Współpraca z OPS, Policją, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Komisją ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, PCPR, Sądem Rodzinnym , Kuratorami zawodowymi i społecznymi
- udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego (Niebieska Karta).
- Współpraca z Radą Rodziców, Samorządem Szkolnym, CCK, Klubem Batalionowym.
- Wdrażanie procedur w sytuacjach kryzysowych.
|
6.
|
Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów. Wspieranie nauczycieli i wychowawców w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
- Prowadzenie indywidualnych konsultacji i porad dla nauczycieli i rodziców, współpraca z poradnią Pedagogiczno --Pedagogiczną.
- Współpraca z organizacjami pozaszkolnymi.
|